Naujienos


04-09-2018

Naujos galimybės Klaipėdos laisvajai ekonominei zonai

Klaipėdos uostui siekiant išlaikyti pirmaujančią padėtį regione, reikia plėstis ir tapti giliavandeniu uosu. Tai rekomendacijos naujajai UAB „Smart Continent LT“, pirmaujančiai Lietuvos valdymo ir verslo konsultacinės įmonės parengtoje Galimybių ataskaitoje. Ataskaitoje pateikiama planuojamo uosto išplėtimo sąnaudų ir naudos analizė bei keletas scenarijų.

Viena iš pagrindinių ataskaitos išvadų yra ta, kad Klaipėdos uostas turi būti plėtojamas taip, kad patenkintų krovinių pervežimo poreikio augimą. Šiuo metu yra apta
aujama tik 12% Klaipėdos uosto krovinių konteineriuose. Kai palyginama su tuo, jog vienas iš artimiausių Klaipėdos konkurentų, Gdansko uostas apta
auja 76% daugiau konteinerių, o Sankt Peterburgas – 66%, tampa daugiau nei akivaizdu, kad norėdama likti konkurencinga, Klaipėda turi padidinti pervežamų konteinerių skaičių.

Ataskaitoje teigiama, kad po Klaipėdos uosto plėtros ir gilinimo darbų, jo pajėgumai iš karto padvigubėtų iki 80 mln. tonų per metus. Be to, uosto plėtra pasita
autų vietos ekonomikos augimui. Iki 2040 m. numatoma sukurti nuo 25 000 iki 30 000 naujų darbo vietų. Prie privalumų, kurie būtų sukurti nutiesus naujas geležinkelių ir kelių transporto linijas, tampa akivaizdu, kad įgyvendintas projektas gali sustiprinti regiono ekonomiką.

Planuojamos projekto išlaidos yra 800 milijonų eurų, o projekto užbaigimo data kol kas nustatyta 2025 m.

Uosto atstovai įsitikinę, kad Klaipėdos uostas yra vienas iš šiauriausių neužšąlančių ES uostų ir pagrindinė regiono konkurencinė varomoji jėga. Jie yra įsitikinę, kad numatomi pokyčiai yra labai svarbūs regiono plėtrai. Įgyvendinus projektą išaugtų ne tik uosto konteinerių krovos pajėgumai, bet ir būtų pritraukta tiesioginių užsienio investicijų.

Užsienio investicijų padidėjimas būtų labiausiai naudingas Klaipėdos LEZ, kuri yra sėkmingiausia Lietuvos laisvųjų ekonominių zonų. Šiais metais Klaipėdos LEZ’e eksportuojamos produkcijos kiekį padidino pasaulinės PET produkcijos gamintojai „Retal“ ir „Neo Group“, kurie savo gaminius tiekia visame pasaulyje. Bet koks uostų pajėgumų augimas skatina ekonomikos stiprėjimą.

Šaltinis: https://bit.ly/2CfOHjR

Atgal į naujienas