Naujienos


09-05-2019

Vadovas R. Krivonis – Panevėžio LEZ pozicionuojame kaip automobilių komponentų, elektronikos, metalo pramonės centrą

Pastaraisiais metais Panevėžio LEZ plėtra tapo itin intensyvi. Į kurių valstybių investuotojus orientuojasi šios LEZ vadovybė ir kokias būdais stengiasi konkuruoti su kitomis Pasaulio laisvosiomis ekonominėmis zonomis? Išsamiai apie tai – interviu su Panevėžio LEZ vadovu Roku Krivoniu.

Kokias žinias apie Panevėžio LEZ galėtumėte pristatyti visuomenei? Kokie svarbiausi projektai 2019 metams? 

Kalbant apie investuotojus:

Jaučiamas didesnis susidomėjimas iš Vokietijos įmonių, turime ne vieną suplanuotą vizitą šiemet, tad šių metų fokusas – dar stipriau dirbti su Vokietijos pramonės įmonėmis, verslo asociacijomis, pristatyti Panevėžį, kaip automobilių komponentų, elektronikos, metalo pramonės centrą. Taip pat planuojame ir toliau fokusuotis į Panevėžiui labai artimą Skandinavijos rinką – Panevėžį galima vadinti Norvegijos investicijų sostine, nes čia veikia 16 norvegų kapitalo įmonių. Gegužės 7 d. atidarytas naujas aukščiausios klasės baldų gamybos ir distribucijos centras IMG Lithuania Panevėžio LEZ teritorijoje.

Taip pat mūsų mažiausias investuotojas, veikiantis LEZ kiek daugiau nei 1 metai, jau planuoja dvigubą plėtrą ir žengia į naujas rinkas.

Tolesnė infrastruktūros plėtra:

„Patogus tiesioginis susisiekimas su tarptautine magistrale „Via Baltica“ – vienas svarbiausių 2019 metų infrastruktūrinių projektų, leisiantis efektyviau judėti LEZ aptarnaujančiam ir dirbančiam transportui. Patogesnė logistika sudarys prielaidas logistikos bei sandėliavimo paslaugų plėtrai ekonominėje zonoje“, – sako Panevėžio LEZ direktorius.

Šiais metais numatyta užbaigti Panevėžio LEZ ir svarbiausios Baltijos šalių transporto magistralės „Via Baltica“ infrastruktūrinį susisiekimo mazgą. 2018 metais jau įrengta žiedinė sankryža, kuri sujungė Panevėžio LEZ su „Via Baltica“ magistrale, atitinkamai investuota apie 3,5 mln. eurų. Dar 2,5 mln. eurų šiemet PLEZ per ateinančius kelis metus bus investuota įrengiant išvažiavimą iš pagrindinės Panevėžio pramonės rajono Janonio gatvės tiesiai į pastatytą žiedinę sankryžą su „Via Baltica“ keliu.

„Mes esame suinteresuoti PLEZ infrastruktūros patogumu bei kokybe, kuri padeda mums diversifikuoti investicijų portfelį ir tapti patraukliems ne tik gamybos, bet ir logistikos ar distribucijos centrams. Juos turi ir didžiausi Panevėžio LEZ investuotojai (Devold ir IMG Group), iš Panevėžio tiekiantys gaminius ne tik visos Europos, bet ir pasaulio rinkoms“, – teigia R. Krivonis.

Ir tuo pačiu LEZ operatorius savo lėšomis yra parengęs elektros skirstomojo punkto išplėtimo iki 10 MW galios techninį projektą, investicijos į šio punkto statybą sieks 1 mln. eurų. Šia investicija siekiama užsitikrinti ateities investuotojų poreikius, pilnai parengta Panevėžio laisvos ekonominės zonos infrastruktūra padidins investuotojų susidomėjimą, o svarbiausia – leis išlaikyti trumpą įsikūrimo laiką Panevėžio LEZ.

Kokios stipriosios Panevėžio LEZ pusės padeda konkuruoti su kitomis Lietuvos laisvosiomis ekonominėmis zonomis, turinčiomis jūrų ar oro uostus? Kodėl investuotojai vis tik pasirenka Jūsų vadovaujamą LEZ? 

Mūsų pagrindiniai konkurenciniai pranašumai yra šie:

  1. Strateginė vieta – 3 tarptautiniai oro uostai (Kaunas, Vilnius, Ryga) 1,5 valandos kelio atstumu nuo Panevėžio. Taip pat Panevėžio puikus susisiekimas ir strateginė lokacija (vidurys) tarp dviejų Baltijos šalių sostinių – Vilniaus ir Rygos.
  2. Stipri Panevėžio regiono tiekimo grandinė visoms pagrindinėms pramonės šakoms – Panevėžio regiono istorinės kompetencijos elektronikos, metalo, baldų šakose padeda Panevėžiui pasiūlyti investuotojams aukščiausios kokybės, pasaulyje pripažintą tiekimo grandinę. Vienas pavyzdžių baldų gamybos tiekimo grandinė – 50 kilometrų spinduliu aplink Panevėžį yra visa baldų gamybai reikiama komponentų tiekimo grandinė nuo standartinio ar lieto porolono, tekstilės iki metalo ir medžio rėmų, plastikinių komponentų. Šiuo atžvilgiu esame idealus regionas baldų gamybai.

Stiprias tiekimo grandines turime ir automobilių komponentų, elektronikos, plastiko ir kitiems pramonės sektoriams.

  1. Pilnai išvystyta infrastruktūra – daugiau informacijos apie tiesioginę žiedinę jungtį su Europine magistrale Via Baltica (E67) ir LEZ operatoriaus parengtą elektros skirstomojo punkto (iki 10MW) techninį projektą atsakymuose viršuje.

Kaip manote, ar naujosios LAFEZ Prezidento pareigos pasitarnaus Jums pritraukiant naujų investicijų į Panevėžio LEZ?

Manau, kad kaip asociacija turime veikti išvien ir konkuruoti kaip šalis labai konkurencingoje investicijų pritraukimo rinkoje. Pasaulyje yra tūkstančiai laisvųjų ekonominių zonų, pramonės parkų, su kuriais tiesiogiai konkuruojame dėl tiesioginių užsienio investicijų. Vien gerai paruošta infrastruktūra nebūsime konkurencingi; būtina dirbti ir su taip vadinamais “minkštaisiais” klausimais, kaip talentų pritraukimas ir išlaikymas iš kitų ES bei trečiųjų šalių, verslo aplinkos gerinimas, žemės planavimo, statybos leidimų išdavimo procedūrų lengvinimas ir kiti klausimai, kurie padėtų mums konkuruoti su pagrindinėmis šalimis-konkurentėmis Centrinėje ir Rytų Europoje – Lenkija, Rumunija, Bulgarija, taip pat Čekija, Slovakija. 

Veikdami pavieniui galbūt ir pasieksime trumpalaikių rezultatų, tačiau dirbdami kartu, sinergiškai, ilgalaikėje perspektyvoje galime ženkliai prisidėti prie konkurencingesnės Lietuvos kūrimo, didesnės sukuriamos pridėtinės vertės ir naujų, ambicingų, didelių projektų pritraukimo į visas laisvąsias ekonomines zonas, regionus.

Kiek šiuo metu dar turite laisvo ploto? 

Šiuo metu užimta ir rezervuota 17,5 ha; laisva taip pat 17,5 ha.

Ar po investuotojų DEVOLD, SPEKTRUS EU, IMG LITHUANIA įsitvirtinimo Panevėžio LEZ palaikote su jais bendradarbiavimo ryšius? Kiek Panevėžio LEZ pagalba ar tarpininkavimas reikalingas jau keletą metų dirbančioms įmonėms? 

Be abejo – mūsų LEZ visiems investuotojams siūlo poinvesticinį aptarnavimą. Padedame investuotojams įvairiausiais klausimais. Pavyzdžiui:

  1. Devold įmonei padėjome pasiruošti (ir tas modelis toliau veikia) reikalingus specialistus siuvėjus-operatorius, supažindinę investuotoją su Panevėžio darbo rinkos mokymo centru, kurie pritaikė mokymo programą investuotojui, kartu su įmone suorganizavo praktikos laikotarpį ir tokiu būdu jau daugiau nei 20 siuvėjų-operatorių yra paruošta ir dirba Devold įmonėje;
  2. Tenka dirbti ir su minkštaisiais klausimais – kaip kad mūsų investuotojo vieno iš norvegų vadovų noras mokytis lietuvių kalbos. Padėjome surasti mokytoją, suformuoti mažą užsieniečių Panevėžyje grupę, kurie toliau mokosi lietuvių kalbos.
  3. Taip pat iškilus bet kokiems iššūkiams su kitomis procedūromis, klausimais, visada padedame ir tarpininkaujame su institucijomis, siekdami, kad mūsų investuotojai būtų laimingi ir galėtų fokusuotis į savo darbus.
Atgal į naujienas