Naujienos


09-03-2021

Ambicingas „Rail Baltica“ projektas Baltijos valstybėse

„Rail Baltica“ – yra vienas didžiausių geležinkelio infrastruktūros projektų Baltijos šalyse, po kurio įgyvendinimo bus nutiesta elektrifikuota europinės vėžės geležinkelio linija, einanti per Varšuvą,  Kauną, Rygą bei Taliną.  Projekto statyboms finansuoti yra numatyta apie 5,8 mlrd. eurų. Naujos elektrifikuotos europinės geležinkelio linijos įrengimas dar labiau sustiprins Lietuvos, kaip vienos patraukliausių šalių investicijoms, stiprinimo.

 „Rail Baltica“ projektas bus reikšminga strateginė paskata į Lietuvą pritraukti daugiau užsienio investicijų.  Giedrius Valuckas, Lietuvos laisvųjų ekonominių zonų asociacijos prezidentas, teigia: „Lietuva atsidurs labai patogioje vietoje tarp Azijos ir Europos, kur susieis dviejų standartų geležinkeliai, būsime taške, kur labai palanku plėtoti perdirbimo gamybą – žaliavas paversti pridėtinę vertę turinčiais produktais ir pristatyti galutiniam jų vartotojui, o tai kiekvienos ekonomikos siekis. Jau dabar mūsų geografinė padėtis yra palanki, o įgyvendinus strateginį projektą „Rail Baltica“, būsime dar konkurencingesni“.

Šiandieninėje situacijoje Lietuva yra nesudėtingai pasiekiama geležinkeliu iš Azijos, vilkikais paprasta vežti krovinius į Europos valstybes, o Klaipėdoje veikia neužšąlantis jūrų uostas. Įvykdžius europinės geležinkelio vėžės projektą krovinių gabenimas bus dar paprastesnis. Yra žinoma, kad didelė dalis užsienio investuotojų Lietuvą renkasi ne tik dėl patrauklių teisinių ir mokestinių lengvatų, bet ir dėl palankios geografinės padėties. G. Valucko teigimu, užsienio kompanijoms itin svarbi ekologija, o geležinkelis laikomas šiam tikslui viena patraukliausių transporto priemonių. „Rail Baltica“ taps puikia galimybe pervežti ne tik kroviniams, bet ir žmonėms. Pandemijos metu yra sudėtinga lėktuvais atskristi užsienio specialistams, kurie privalo paleisti ir prižiūrėti gamybinius bei technologinius procesus užsienio kompanijų steigiamose gamyklose. „Rail Baltica“naujuoju geležinkeliu bus paranku naudotis Kauno ir Panevėžio LEZ įmonėms. Kroviniai iš kitų LEZ iki naujosios geležinkelio linijos nesudėtingai bus pristatomi vilkikais, o iš Klaipėdos LEZ – geležinkeliu.

Oficialiai skelbiama, kad „Rail Baltica“ projekto krovininių traukinių greitis sieks 120 km/val., keleivinių traukinių greitis sieks iki 249 km/val. Bendras „Rail Baltica“ geležinkelio linijos ilgis Baltijos šalyse siekia 870 km.

Atgal į naujienas