Naujienos


19-02-2020

Verslo modelis pasiteisino – „Baldai1“ pernai augo 80%, šiemet vėl planuoja augti 80%

Lietuvoje išbandytą verslo modelį pritaikanti kitose šalyse, su prekės ženklu „Baldai1.lt“ veikianti įmonių grupė „Furniture1.eu“ per 2019 m. pajamas padidino 80%: nuo 25 iki 45 mln. Eur. Šiemet, planuojama, apyvarta taip pat didės maždaug 80%, rašo “Verslo žinios”.

Tokius rezultatus lemia ir tai, kad baldų asortimentą sudaro virš 100.000 modelių. Ir tai, kad perkant internetu susimokėti galima pristačius baldus į namus. Ir pasirinkimas plėstis šalyse, turinčiose dešimtis milijonų gyventojų.

Pasak Pijaus Makarevičiaus, „Furniture1“ kontrolinio akcijų paketo savininko ir vadovo, pirkėjai vis dažniau pasirenka galimybę įsigyti baldus internetu, ypač tais atvejais, kai didžiųjų baldų prekybos centrų jų gyvenvietėse nėra. Vien pernai bendras užsakymų skaičius siekė 168.000, palyginti su 93.000 užsakymų 2018 m.

„Baltijos šalyse mūsų verslas pasiekė brandžios plėtros stadiją, tačiau sparčiausio augimo artimiausiu metu tikimės daugiau gyventojų turinčiose šalyse – Vengrijoje ir Rumunijoje. Galimybė susimokėti tik gavus pristatytas į namus prekes ir nemokamai grąžinti jas per 12 mėnesių nuo įsigijimo drąsina klientus pasinaudoti baldų pirkimu internetu“, – teigia P. Makarevičius.

Devyniose Europos šalių rinkose veikiančios įmonės augimą labiausiai lėmė sparti plėtra Slovėnijoje, Vengrijoje ir Kroatijoje, kuriose pajamos, palyginti su 2018 m., atitinkamai didėjo 63%, 78% ir 107%.

Ryškaus augimo pasiekta šalyse, kuriose „Furniture1“ veikti pradėjo tik 2018 m., pavyzdžiui, bendros pajamos Graikijoje ir Rumunijoje per metus paaugo nuo 0,28 iki 4,6 mln. Eur.

„Šiemet planuojame išlaikyti panašų kaip ir pernai, apie 80%, metinį augimą. Verslas naujose rinkose auga sparčiau ir netrukus pradės kurti didesnę dalį pajamų. Plėtra bus kiek lėtesnė Baltijos šalyse, tačiau gerokai spartesnė Vidurio ir Pietų Europos rinkose“, – prognozuoja verslininkas.

„Furniture1“ planuoja ne tik plėsti asortimentą, bet trumpinti prekių pristatymo terminus ir mažinti prekių kainas – siekiant šio tikslo bus gerinamos bendradarbiavimo sąlygos su daugiau nei 200 baldų gamintojų, automatizuojamas apsikeitimas duomenimis su tiekėjais ir tobulinami logistikos procesai.

P. Makarevičiaus pasakojimu, Lietuvoje augimui įtakos turėjo ir 2018 m. pabaigoje sėkmingai įgyvendintas „Berry“ prekės ženklo įsigijimas.

„Mums pavyko sklandžiai perimti pasiteisinusias šio prekybos tinklo tradicijas ir papildyti jas „Furniture1“ patirtimi. Dabar planuojame išplėsti asortimentą „Berry“ parduotuvėse, didindami pasirinkimą interjero, apšvietimo ir namų tekstilės prekių grupėse“, – dalijasi „Furniture1“ vadovas.

Pasak P. Makarevičiaus, daugiau galimybių semtis patirties iš baldų prekybos rinkos lyderių Skandinavijoje ir išplėsti asortimentą suteikė 2018 m. rudenį įvykęs prisijungimas prie tarptautinės įmonių grupės „Bygghemma Group“.

„Kartu įgavome pasitikėjimo savo sukurtą verslo modelį taikyti kitose rinkose. Būtent po šio susijungimo pradėjome drąsiau plėsti verslą Graikijoje ir Rumunijoje. Tačiau būta ir šalių, kuriose nutarėme stabdyti investicijas, pavyzdžiui, Suomijoje“, – sako P. Makarevičius.

Jis neslepia, kad Suomijoje susidėjo kelios priežastys. Viena jų – vartotojų pasitenkinimas paslauga buvo mažiausias iš visų šalių, kuriose dirbama. Be to, Suomijos projektas buvo vienintelis, aptarnaujamas iš kitos šalies – Estijos.

„Logistiškai negalėjome aptarnauti geografiškai didesnio ploto, nekeisdami verslo modelio. O tai, kad neturėjome vietos komandos, galėjo būti viena priežasčių, lėmusių žemą vartotojų pasitenkinimo rodiklį. Modelio keitimas reikštų vietos įmonės steigimą, komandos surinkimą ir didelius fiksuotus kaštus. Planuojant investicijas 2020 m., prioritetu pasirinkome šalis, kur matome daugiau perspektyvų mūsų verslo modeliui, todėl ir nusprendėme stabdyti Suomijos projektą“, – aiškina vadovas.

Apyvarta Suomijoje sudarė kelis procentus bendros apyvartos.

Šiuo metu, P. Makarevičiaus teigimu, nuspręsta labiau susitelkti į Pietų Europos šalis, o 2020 m. planuojama plėtra beveik 60 mln. gyventojų turinčioje Italijoje.

Su vietos prekės ženklais „Furniture1“ šiuo metu sėkmingai veikia Baltijos šalyse, taip pat Vengrijoje, Kroatijoje, Slovėnijoje, Bulgarijoje, Rumunijoje ir Graikijoje. Beveik 30-yje „Furniture1.eu“ biurų ir kryžminės krovos „cross-dock“ tipo sandėlių dirba daugiau kaip 300 darbuotojų. Šių sandėlių veikla pasižymi tuo, jog atgabenti baldai ir aksesuarai be tarpinio sandėliavimo pakraunami tiesiai į įmonės transportą, pristatantį užsakytas prekes galutiniams užsakovams.

Prisijungė prie Klaipėdos LEZ

Praėjusį rugpjūtį „Baldai.lt“ prisijungė prie Klaipėdos LEZ bendruomenės. Bendrovė „FlexStart“ pastate įrengė savo naująjį distribucijos centrą, iš kurio aptarnauja ne tik Klaipėdos, tačiau ir Telšių bei Tauragės apskritis.

Pasak P. Makarevičiaus, įsikurimas Klaipėdos LEZ viršijo visus bendrovės lūkesčius.

„Čia labai patogi infrastruktūra, lanksčios salygos, įsiklausanti LEZ valdymo bendrovės komanda. Persikėlus į Klaipėdos LEZ apie 15% padidinome iš Klaipėdos sandėlio aptarnaujamą teritoriją. Manome, kad mūsų Klaipėdos LEZ padalinys toliau prisidės prie spartaus pardavimų augimo Lietuvoje“, – komentuoja P. Makarevičius.

Jo teigimu, „Baldai.lt“ perkėlus Klaipėdos sandėlį į LEZ, veiklos Vakarų Lietuvos regione apimtys išaugo apie 60%.

Šaltinis: Klaipėdos laisvoji ekonominė zona

Atgal į naujienas