„Dancer” autobusai debiutavo „Busworld” parodoje
Klaipėdos LEZ lietuviškus elektrinius “Dancer” autobusus kurianti bendrovė “Vėjo projektai” praėjusią savaitę debiutavo “Busworld 2023” parodoje Briuselyje – viename svarbiausių keleivinio transporto renginių pasaulyje, kurį aplanko dešimtys tūkstančių žmonių.
“Dancer bus” kūrėjų teigimu, interesantus labiausiai žavėjo išskirtinis lietuviško autobuso dizainas, lengvumas ir pažangiausios technologijos. Įmonė užsimena, kad lietuvišką kūrinį ateityje galėsime išvysti ne tik Klaipėdos, bet ir kitų Europos miestų gatvėse.
„Tikimės, kad „Dancer“ autobusus greitai bus galima išvysti ne tik Lietuvoje – dviem mūsų gaminamais modeliais ir kartu su jais siūlomais e-mobilumo sprendimais parodoje itin aktyviai domėjosi Šiaurės šalių, Vokietijos, Prancūzijos, Nyderlandų, Belgijos ir kitų Europos šalių keleivių vežėjai“, – sako įmonės vadovas Alvydas Naujėkas.
„Busworld 2023“ – vienas svarbiausių keleivinio transporto srities renginių, atskleidžiantis sektoriaus ateitį. Ši paroda yra gera proga susitikti su pramonės lyderiais, potencialiais partneriais ir klientais.
“Vėjo projektų” stende apsilankę dalyviai galėjo sužinoti viską apie du technologiškai pažangius, 100 proc. elektrinius „Dancer“ autobusų modelius – greito įkrovimo „Dancer“ (FC 75) ir ilgo nuotolio „Dancer“ (LR 530). Lietuvoje gaminami ir eksploatuojami žemagrindžiai elektriniai autobusai jau leido sutaupyti beveik pusę milijono tonų CO2 emisijų.
Dinamiškiems miestams skirtas greito įkrovimo „Dancer“ (FC 75) modelis išsiskiria itin sparčiu įkrovimo laiku, kuris siekia vos 8 minutes. Šis autobusas taip pat yra itin ekonomiškas – vidutinės jo energijos sąnaudos siekia 0,72 kWh/km, todėl viena įkrova gali įveikti iki 100 km atstumą. Šios techninės savybės drauge su sparčiuoju įkrovimu užtikrina patogią jo eksploataciją mieste.
Ilgo nuotolio „Dancer“ (LR 530) modelis viena įkrova gali nuvažiuoti įspūdingą 530 km atstumą. Tokią ištvermę užtikrina itin didelės talpos NMC tipo ličio jonų baterijos. Įkrovimas iki 100 proc. trunka nuo vienos iki keturių valandų, todėl vežėjai gali lengvai planuoti viešojo transporto tvarkaraščius.
„Dancer“ siekia tapti konkurencingu varžovu 12 metrų ilgio autobusų kategorijoje ir varžytis tiek su Europos, tiek su Kinijos gamintojais. Bendrovė labai didelį dėmesį skiria autobuso svorio mažinimui ir kėbulo konstrukcijai, taip pat siekia užtikrinti aukščiausio lygio funkcionalumą.
„Kėbulo konstrukcijai ieškojome naujų sprendimų, todėl bendradarbiaudami su pažangiausiais universitetais ir žinomais vėjo turbinų sparnuočių gamintojais, „Dancer“ inžinieriai sukūrė naujos kartos kompozicines medžiagas. Iš jų pagamintas kėbulas yra tvirtas ir lengvas, o galimybė gamyboje panaudoti vandenynuose surinktą perdirbtą plastiką užtikrina tvarumą. Kompozicinės medžiagos daug kur pakeitė metalą – jo beveik nenaudojame ir važiuoklėje“, – dėsto A. Naujėkas.
Klaipėdos gatvėmis “Dancer” autobusai rieda jau apie keturis metus. Lietuviški elektriniai autobusai yra kuriami ir gaminami Klaipėdos LEZ teritorijoje.